W Szkole Podstawowej nr 3 we Włocławku odbyły się nietypowe zajęcia, które połączyły naukę języka polskiego z matematyką. Uczniowie zgłębiali problematykę epopei Adama Mickiewicza, a następnie wzięli udział w twórczej pracy, podczas której rozwiązywali zadania matematyczne. Zajęcia te nie tylko rozwijały umiejętności literackie, ale także były doskonałą okazją do ćwiczeń z zakresu geometrii poprzez wykonanie tangramów związanych z treścią „Pana Tadeusza”.
Podczas lekcji uczniowie pracowali nad układaniem tangramów, które składają się z siedmiu elementów w formie figur geometrycznych. Dzięki tej aktywności, uczestnicy zajęć nie tylko utrwalili sobie wiedzę na temat lektury, ale również mieli szansę na przypomnienie sobie materiału z geometrii. Uczniowie podjęli się wyzwania z wielkim zaangażowaniem, co sprzyjało rozwijaniu ich zdolności logicznych oraz koncentracji.
Pomysł połączenia różnych przedmiotów okazał się strzałem w dziesiątkę, warto zauważyć, że tangram jako chińska łamigłówka ma swoją historię sięgającą 3000 lat. Działania te pokazują, jak kreatywnie można podejść do nauczania, łącząc różne dziedziny wiedzy. Zajęcia dostarczyły uczniom nie tylko wiedzy, ale również radości i satysfakcji z twórczej pracy.
Źródło: Urząd Miasta Włocławek
Oceń: Integracja przedmiotów w Szkole Podstawowej nr 3: „Pan Tadeusz” w matematyce
Zobacz Także