Rodzice i opiekunowie dzieci uczących się w szkołach są informowani o kończącym się terminie składania wniosków w programie „Dobry Start”. Złożenie formularza jest konieczne do uzyskania świadczenia na wyprawkę szkolną, którego deadline upływa 30 listopada 2024 roku. W przeciwnym razie, wpływające dokumenty po tej dacie nie będą honorowane, co oznacza, że przyznane fundusze przepadną. To apel do wszystkich, którzy jeszcze nie złożyli wniosków, by nie zwlekać z ich wysłaniem.
Do końca października 2024 roku rodzice i opiekunowie uzyskali łącznie 1,373 miliarda złotych w ramach wsparcia, a w województwie kujawsko-pomorskim wypłacono kwotę 72,9 miliona złotych. W związku z dużą ilością złożonych wniosków, większość beneficjentów już otrzymała należne świadczenia. Osoby, które jeszcze nie dokonały zgłoszenia, mają więc coraz mniej czasu na działania.
Wnioskowanie o wsparcie jest możliwe przez różne kanały. Rodzice mogą korzystać z aplikacji mZUS, e-ZUS (PUE ZUS), bankowości elektronicznej, a także portalu Emp@tia. Osoby, które nie pamiętają, czy złożyły już wniosek, mogą to zweryfikować w swoim profilu na e-ZUS. W przypadkach, gdy dziecko uzyska po 30 listopada orzeczenie o niepełnosprawności, również będzie możliwość aplikowania o wsparcie, jednak tylko w wyjatkowych sytuacjach. Warto przypomnieć, że pomoc jest przyznawana raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko do 20. roku życia, a dla dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością do 24. roku życia.
Źródło: Urząd Miasta Włocławek
Oceń: Przypomnienie o terminie składania wniosków w programie „Dobry Start”
Zobacz Także